2008-01-11 : Hemmabioutbyggnad

I veckan har jag till slut köpt en Blu-ray spelare och testkört den. Riktigt trevligt med ännu bättre bildkvalité på filmerna jämfört med DVD. Nu börjar suktet efter en 1080P projektor istället, men jag är riktigt nöjd med min 720P som jag har idag så den klarar jag mig med ett bra tag framöver.

Nu väntar jag på att få min nya förstärkare som jag beställde redan den 26:e december. Kommer väl vilken månad som helst... :-) Det ska bli uppgradering främst för att få behändig växling även av HDMI källor via förstärkaren.

Med ny spelare blir det till att samla vidare på nya filmer i BD (Blu-ray Disk) formatet framöver. I väntan på att få hem de 6 filmer som jag får på köpet av spelaren så har jag redan köpt på mig 4 filmer för att ha något att titta på. Eller ja, något högupplöst att titta på. Denna spelare kommer att ersätta min gamla DVD-spelare då det går utmärkt och med fördel att se på DVD filmerna på BD-spelaren.
I och med nya formatet har jag lagt upp en lista ("paket") på filmtipset.se över mina BD:n förutom mina DVD:n som jag haft där sedan länge. Passade på och lägga in de senast köpta DVD:erna och upptäckte att jag spräckt 200-gränsen för antalet köpfilmer. Inte konstigt att det börjar bli trångt i bokhyllan. *fniss*

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Start