2007-05-23 : Plantering ute

Under Kristi himmelfärdshelgen så planterade jag om en del växter och gjorde i ordning en del växter samt sådde frön på balkongen.
En av mina tomatplantor som jag fick i födelsedagspresent har växt till sig ordentligt och fick nu ett nytt hem i en 10liters hink. Hoppas att den trivs ute och växer till sig mer. Bild på den och andra balkongplanteringar finns nu i albumet.

Under veckoslutet var vi (jag, Sylle och Rainer) iväg till Rainers sommarstuga. Årets första grillkväll för min del. Förutom väldigt mycket pollen i luften så var det riktigt trevligt.

Till helgen som kommer så är det planerat Pirates of the Caribbean tema för lördagen. Först en uppfriskning av minnet till del 2 av filmtrilogin och så ska vi se den nya, tredje, delen på bio kl 19.
Eventuellt kan det också bli transport och inkoppling av diskmaskin om det hinner till butik på söndag, men jag hoppas att jag får möjlighet att lata mig framför TV och se på Spaniens GP (formel 1) och kanske grilla lite hel fläskkarré.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Start