2006-09-25 : Golvläggning i helgen

Mamma hade tidigare bett om hjälp med golvläggning i köket och helgen som gick blev det till slut av. Vi var och köpte laminatgolv på fredagkvällen och på lördag påbörjades arbetet. Att riva socklar och foder som behövdes gick rätt smärtfritt.
Tidsoptimist som jag är så hade jag räknat med runt 3 och en halv timme för att lägga golvet, men då hade jag inte räknat med att flytta på spis och kylskåp för att komma åt att lägga golvet ordentligt. Dessutom tog det mer tid än beräknat med en del av längsgående sågsnitten än jag trode från början. 5 timmar senare var det dock på plats.
På söndagen var jag sedan mör i hela kroppen. Det är inte så ofta man jobbar framåtlutad och på huk eller på knäna några längre tider så träningsvärk var ett faktum.
Tycker att det blev helt OK resultat och bara nya lister kommer på plats så är projektet klart.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Start