2009-01-30 : Utdragen tand

Hela december har gått och snart även januari utan att jag har kommit för mig att skriva något.

Julen firades med mamma, min syster och hennes barn hos de yngsta barnens far Pablo. Jag hade för en gångs skull ingen kamera med mig, men mamma har fotat en del under julen. Ska fixa in dem i albumet när jag väl kommer ihåg att kopiera bilderna när jag är hos mamma.

Nyår firade vi stillsamt hemma hos mig med Rainer och Stefan.
Januari har varit rätt händelselös. Jobb och mera jobb och så sköna helger med en del film.
Blev bjuden till en rolig kväll med Moulin Rouge hos en bekant också och det är det som varit årets happening hittills. God mat, trevligt sällskap, vin och sång till filmen.

Idag har jag varit och dragit ut en visdomstand. Den hade en lagning sedan tidigare och lagningen gick sönder under slutet av förra året. Var på kontroll hos tandläkaren och då det inte var akut så bokade vi in en tid rätt långt fram och idag var det dags. Det var inte helt lätt att få grepp om den rackaren så det behövdes en del borrning också, men till slut lossnade den. Nu väntar jag på att bedövningen ska släppa och värken ska sätta in. Nåja, några värktabletter och ryggläge för att kolla på lite TV serier och/eller film så är det nog bra imorgon igen.

Imorgon är vi några som ska ut och äta samt dricka gott. Stefan fyller visst år igen så det är en perfekt ursäkt.

På söndag börjar februari och det börjar bli dags att fundera på årets frösättning. Vilka chilin och tomater ska jag så i år? Mer om det senare...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Start